stowarzyszenie bazapct

sport i turystyka

ZOOSAFARI w DVUR KRALOVE (Czechy)

ZOOSAFARI w DVUR KRALOVE 1 html m412cfebcJeżeli lubisz poruszać się kamperem, z przyczepą czy też z namiotem a do tego masz dzieci lub też sam jesteś amatorem ZOO czy też SAFARI to tuż za naszą południową granicą, w Czechach znajdziesz wymarzone miejsce do weekendowego atrakcyjnego wypoczynku.

ZOOSAFARI w DVUR KRALOVE 1 html 5a874f04Miejscowość Dvur Kralove jest oddalona ok. 35 km od przejścia granicznego w Lubawce. Dojazd do ZOO jest dobrze oznaczony więc żeby tam szybko trafić nie trzeba wcale GPSu ;)

Pierwszy raz pojechaliśmy tam…zimą. Powód był prosty – Ferie+ Karpacz+ brak śniegu (sezon 2013/14) skutecznie zmusił nas do poszukiwania alternatyw, którymi moglibyśmy wypełnić sobie czas. Wtedy Zoo zrobiło na nas bardzo dobre wrażenie! Zwłaszcza ekspozycje zamknięte w halach były na tyle ciekawe, że zapomnieliśmy o zimie przenosząc się w zaczarowany świat egzotyki ;) Postanowiliśmy, że na pewno wrócimy tam jeszcze ;) …KAMPEROWO.

Przy ZOO działa bardzo fajny kemping. Od czasu do czasu dostawaliśmy poprzez FB informacje na jego temat. Zapalnikiem okazała się informacja o promocji, która pokrótce oznaczała: - Przyjedź na camping na dłużej niż 1 noc a wstęp do zoo będziesz miał gratis.

Skorzystaliśmy! Ze względu na pogodę łatwo rozstaliśmy się z inną Czeską atrakcją a mianowicie ze Skalnym Miastem ( któremu poświęcę inny artykuł) i około 20.00 zjawiłem się przed bramą kempingu. Postanowiliśmy przenocować na dużym parkingu przed bramą. Spokojnie przenocowaliśmy i dopiero rano stanęliśmy na terenie campingu.

Na jego terenie prócz atrakcyjnego basenu i wielkiego krytego jacuzzi jest też elegancki sanitariat oraz mini sklepik gdzie rano można kupić pieczywo a po południu piwo. Dla dzieci jest prosty plac zabaw. Wszystko w stylu afrykańskim , dużo trzciny i drewna – bardzo sympatycznie. Kemping jest położony tuż przy Safari więc nie powinien zdziwić nikogo fakt że częstym gościem do porannej kawy będą stada zebr, bawołów czy też …żyraf ;)

Na campingu jest dosyć dobrze rozlokowana sieć dystrybutorów energii elektrycznej oraz wody. Niestety mimo wszelkich prób zlokalizowania miejsca do zrzutu wody szarej okazało się to nie możliwe. Jedna uwaga dla wybierających się tam kamperem lub przyczepą – trzeba zaopatrzyć się w tkz. wtyczkę 230V – wzmocnioną ( krócej mówiąc trzeba mieć te większe niebieskie wtyczki ). Jeżeli nie mamy możemy za kaucją 50 koron wynająć tkz. redukcję. Jednak do kantoru jest daleko – był dopiero w mieście, więc te 50 koron było o wiele więcej warte

ZOOSAFARI w DVUR KRALOVE 2 html m7ff11c23Żeby zwiedzić Zoo musimy przy bramie wejściowej – około 200m od campingu okazać nasze opaski na rękach. Na podstawie ich koloru (niebieskie) – otrzymaliśmy bezpłatne bilety wstępu do ZOOSAFARI .

Dzieci nie mogą i nie będą się tam nudzić. Jeżeli w jakimś momencie znudzą im się zwierzęta to zawsze mogą zwyczajnie pobawić się na gigantycznym parku linowym !

Dorosłym proponuję zobaczyć wszystko! Jest tego masa różnorodności … a, że wszystko w ciągu jednego dnia zobaczyć się nie uda to należy wrócić dnia następnego ;)

Przypominam, że wówczas ( sierpień 2014) – gdy na campingu zostawaliśmy min. dwie noce dostaliśmy wstęp wolny na zwiedzanie całego zoo. Zwiedzanie tylko samego ZOO SAFARI – kształtowało się w przeliczeniu na polskie złotówki w okolicach 60zł (bilet rodzinny 2+2) Natomiast pobyt na campingu + darmowe zwiedzanie dla tej samej rodziny ( 3 dni i 2 noce) wyniósł nas około 300zł – czyli ta oferta była bardzo atrakcyjna bo mówimy tu o KAMPERZE!ZOOSAFARI w DVUR KRALOVE 2 html m9df835

Jednak jeżeli ktoś wybierze się tam pod namiot może być jeszcze bardziej zadowolony – ta sama rodzina za trzydniowy pobyt zapłaci 1170 koron czyli coś około 190zł. Niektórzy mogą również skorzystać z bungalowów jednak wydatek będzie większy i lepiej dokonać dużo wcześniejszej rezerwacji . Z basenu można korzystać jedynie w cieplejsze dni – inaczej katar pewny! W połowie sierpnia 2014 roku pogoda nas nie rozpieszczała – było ok. 20 stopni…

Osobiście podczas pobytu odwiedziłem samo ZOO- 2 razy – powiększając swój zasób zdjęć o kilka gigabajtów.

Co do aktualnych cen odsyłam na stronę: http://www.safarikemp.cz/en/

Ogólnie bardzo fajna miejsce które można sobie wpleść w plan wakacyjnych podróży – zwłaszcza karawaningowych.